buppisbarn.blogg.se

Det är inte lätt, när de är svårt ^.^

Tidsinställt

Kategori: Allmänt

En kompis undrade (för några dagarsen blir de väll när detta publiceras) vart jag har varit under hela året eftersom jag inte har spelat nån fotboll, så jag besättade. Vi har varit ganska nära varandra med tappat kontakten lite.. Jag bestämde mig i alla fall för att vara ärlig, jag sa som de va. Att jag har varit på sjukhus osv.. 
Hennes reaktion var verkligen jätte lik min egna när jag fick höra om en vän till familjen som hade problem för några årsedan, hon var nyfiken men förstod verkligen inte, hon förstod verkligen inte hur man bara kan få för sig att man är tjock och sen sluta äta. Hon undrade vad de var som hade fått mig att bestämma mig för de. Exakt så kommer jag ihåg att jag tänkte själv den gången, jag kommer ihåg hur jag sa till mamma -Jag skulle aldrig kunna få anorexia, jag gillar mat för mycket. Nu vet jag att de inte är så, de är så mycket mer. Man behöver inte tycka att man är sjukt överviktig, och de är heller inte något man bestämmer sig över en dag. De byggs upp under en lång tid och tillslut är man helt fast i skiten. Ingen återvändo.. Jag försökte förklara så gott jag kunde och hon försökte förstå, men jag såg på henne att hon verkligen inte förstod. Det ska hon vara glad för, de är egentligen ingen man vill ha förståelse för..
 
 

Kommentarer

  • Linnea säger:

    Sv: Ja, det är fotboll!:)

    2012-08-08 | 14:53:55
    Bloggadress: http://www.harviljamenintekraft.blogg.se
  • Lisa säger:

    Hej!
    Jag har en nystartad blogg och skulle bli jätteglad av att höra vad du tycker! Så släng jättegärna in en kommentar!

    p.s sorry om du har fått detta flera gånger!
    Ha en bra dag! :)

    2012-08-08 | 19:24:27
    Bloggadress: http://nelisa.blogg.se
  • sussi säger:

    adda mig på fb om du vill veta mer om capio i varberg,
    ja har med vart på östra, men tycker capio e bättre
    susanne shushi fröidendahl

    2012-08-10 | 18:36:35
    Bloggadress: http://susannesblogspot.com

Kommentera inlägget här: