buppisbarn.blogg.se

Det är inte lätt, när de är svårt ^.^

Tacos

Kategori: Allmänt

Om jag ska få börja skolan så måste jag "öva" på att lägga upp mat själv. Hela dom här två sista veckorna går ut på att visa hur frisk jag är, allt jag gör har jag en baktanke med. Visst, jag kanske inte går och tar en kaka lite spontant men jag äter utan att klaga. Jag vet att de inte hjälper att klaga men de känns ändå bättre när man har försökt få mindre på tallriken, känner mig grymt misslyckad om jag inte försöker.. Då känns de som att jag bara har gett upp.. De är en evig kamp varje gång, hela jag skriker efter att kommentera att nu räcker de. Men jag är tyst, äter tyst och tackar för maten. Jag måste visa dom! Hur svårt kan de va. Försöker intala mig själv att jag ändå kan ta igen de när jag börjar skolan sen men just nu är de svårt. Känns som att jag kommer hinna gå upp ett tiotal kilo tills de är dags, fastän matschemat är desamma.. Jag kommer behöva börja skolan med en ful kropp. Fan.
Idag fick jag lägga upp själv. Tacos åt vi så de va egentligen köttfärssåsen som va huvudgrejen, tog några skedar tills mamma sa att de va bra, direkt börja debatterna i huvet, hade de funkat om jag tog en halv sked mindre? Tog jag förmycket nu? Fanfanfan, måste jag verkligen ha ost? Känns flera gånger värre med vetskapen om att de var jag som gjorde detta mot mig själv. Just nu känner jag mig dum äcklig och tjock. Vill bara ut och röra på mig men de får jag ju knappast. Snälla kan inte skolan bara börja snart!

Kommentarer

  • JOSEFINE ANDERSSON säger:

    tacos ere bästa!

    OOHHJJAA, VI HADE DET ASMYS KAN JAG LOVA!!!

    2012-08-11 | 21:11:27
    Bloggadress: http://josefineandersson.se

Kommentera inlägget här: