buppisbarn.blogg.se

Det är inte lätt, när de är svårt ^.^

Gårdagen

Kategori: Allmänt

Första gången jag fick äta middag med någon annan än mamma och pappa eller sjukhus personal! Jag och några kompisar var inne i stan på kulturkalaset, vi såg Norlie & KKV, Melissa Horn och Timbuktu, sjukt kul var det! På Timbuktu stod vi nästan längst fram så de va väldigt bra! Först var det bara jag och en kompis, sen mötte vi upp en till kompis, och en kompis till henne, väl där innan så träffade vi massa vi kände. Älskar de! Älskar att träffa nytt folk och bara leva helt enkelt, så himla längesen var det! Vi åt innan allt ihopa på Mcdonalds, har inget emot att äta där, inget jag har några problem med, man måste ju inte ta pommes frittes tex, de behövde jag inte heller, mamma hade sagt ett par alternativ till min kompis som hon skulle se till att jag åt. Tänkte hela tiden att jag inte skulle bry mig om vad som innehöll vad, tillslut började jag må riktigt dåligt över de och tog fram min mobil och kollade McDonalds appen, så himla svag är jag! Kan inte ens låta bli att kolla kalori innehållet när jag är med vänner.. 
Sedan efter alltihopa så gick vi runt och myste lite, några köpte glass, några köppte våfflor, jag skulle köpt glass men jag gillar inte glassen på donken, de va dit vi gick  sen igen så de fick bli lite provsmak av våfflorna.. Inte alls tillräkligt för kvällsmål, är helt medveten om de. För första gången är jag lite rädd att jag ska gå ner i vikt, har verkligen inget emot att bli av med mina as tjocka lår, vill bara inte att mina behandlare ska ångra sig och inte låta mig börja skolan. Börjar jag inte skolan blir det att spendera ett år med att bli frisk.. antagligen capio eller östra slutenvård, där kommer jag garanterat gå upp all förlorad vikt flera gånger om.. Sen så vill jag såklart börja skolan också! Lovar att om några timmar kommer jag ha panik över en tankeframställd vikt uppgång med, detta är ändå bättre. 
Sedan missade vi sista bussen hem också, vilket i sig kanske inte var jätte lyckat, men det gjorde inget. Inne i stan den tiden träffar man nästan alltid väldigt roliga personer, som inte alltid är helt klara i huvet ;) Tillslut slutade det med att vi fick ringa ens pappa, vi va bara två som tyckte de var värt med taxi.. ca 100 spänn var hade de blivit, inte så farligt för 25-30 min. Nu fick stackarn till pappa ta sig upp och köra hem oss. Riktigt snällt av honom! Kom hem kvart över 2, kom i säng vid halv 3, sen var de vara till att njuta av några timmars sömn. Är klart väldigt trött idag, men de var värt de, så jäkla värt de! Hoppas jag kommer få förtroende till mer sånthär i framtiden!
 
 Melissa Horn, inte jätte bra platser men vi såg inte hela. Sjukt mysiga låtar har hon iaf! Fast hon spelade inte Hanna, min favorit. Om hon gjorde de så missade vi den :(
 
 
Timbuktu. Bra vare!

Kommentarer

  • Denise säger:

    Sv: Hej, jag har varit halvt förlamad i handen och ansiktet tidigare och nu har jag precis kontaktat SCÄ, Capio och BUP för hjälp mot ätstörning.. Förlåt för sent svar!
    Kram

    2012-08-19 | 00:06:07
    Bloggadress: http://dayswithdenise.blogg.se

Kommentera inlägget här: