buppisbarn.blogg.se

Det är inte lätt, när de är svårt ^.^

Dagen

Kategori: Allmänt

Blev ingen fotboll..  Blev en massa tjat och bråk kring lunchen, mår bara sämre och sämre när jag ska äta :( Detta gjorde att lunchen åts en timma senare än den skulle. Hade aldrig klarat att bara trycka i mig en massa mat precis innan fotbollen, jag verkligen hatar att äta när jag är mätt.Skulle säga att hela förmidagen var förjävlig, tog tag i de hela efter lunchen och såg till att jag var kapabel till att gå och träffa en kompis som jag brukar promenera med. Stackarn att bli utnytjad som ångestdämpande bara för att anorexin tvunget skulle ut och gå.. Sedan spelade vi lite fotboll med några kompisar, mer jobbigt än våra slappa träningar måste jag säga. Jag åt även mellanmål där, mamma ringde hennes mamma innan, dom hade inte de brödet jag brukar äta, fick lite smått panik men hitade nåt litet bröd sen så de gick okej. Blev även skinka istället för ost, anorexin jublade och jag teg. Äpple hade dom inte heller, fick bli två vindruvor. Hennes mamma verkade inte reagera över de hela, ganska ovanligt att behöva tvinga 16 åringar att äta liksom. Av de få gånger jag har fått lov att äta något mellanmål hos kompisar har de faktiskt ofta glömts något, trots att mamma ringer varje gång. Mamma litar nästan lite för mycket på mig.. mår nästan dåligt för att jag ljuger och har ljugit så mycket som jag gör. Dricker vatten innan vägning, gömmer mat, promenerar.. har jag ens ansträngt mig de minsta för att bli frisk? Känns inte som att jag vill bli frisk.. kan man vilja vara sjuk?

Kommentarer

  • Sussi säger:

    Man kan nog vilja vara sjuk i den bemärkelsen att man är rädd för det friska, för man är trygg där man är; i det sjuka, och att plötsligt bli frisk är en främmande situation som man är rädd för att vara i.

    Sv: Fattar inte hur folk kan klämma ur sig sådana korkade och respektlösa saker. Nästa gång när jag är där och hon jobbar funderar jag på att berätta för henne hur jävla kränkande hon var... eller så håller jag bara tyst, för om hon säger nåt drygt tillbaka kommer jag säkert go bananas.

    2012-08-13 | 21:33:13
    Bloggadress: http://rage-blackout.blogspot.com

Kommentera inlägget här: