buppisbarn.blogg.se

Det är inte lätt, när de är svårt ^.^

Gammal text

Kategori: Allmänt

Den här texten har jag läst många gånger, jag har skrivit mycket av den själv och en del har jag tagit.. När jag läser texten nu tycker jag mig se en viss ironi, ett litet steg i rätt riktning antar jag.
 
 
De börjar som något ofarligt och vanligt. För de är väll rätt normalt att vilja gå ner lite grann? Bli av med de dära extra. Små tankar sätter sig i ditt huvud, små tankar som bara växer, brer ut sig och tar över. Snart styr de hela ditt liv.
 
I början plockar man bort allt onyttigt, inget farligt. Bara hälsosamt. Man vet inte vad man gör, viktnedången ger en kick. Kännslan av kontroll, kontroll över sin kropp. Man börjar plocka bort mat, hunger är inget problem, hunger är bra. Så småningom försvinner även hungern.
 
Omgivningen börjar reagera, de vill få dig att äta. Göra dig tjock. Man säger nej, varje gång man nekar mat ger även de en kick. Hela dagarna går ut på att tänka på mat, planera dagens eller veckans matintag. Och nej de är inget fel med de, de är ju inte så att man använder sig av bantningsdrycker eller piller, nej de är ohälsosamt, jag är hälsosam.
 
I början kan man få en kännsla av ökad energi, man presterar bra. Detta försvinner snabbt och allt går bara utför. Du kommer att vara som ett vandrande lik. Du kommer inte att ha någon ork eller energi att göra något överhuvudtaget. Ditt sociala liv försvinner för du orkar inte vara trevlig eller berätta om ditt liv som består av träna och inte äta. De förstår inte lyckan bakom metoden. De är bara avundsjuka och vill att du ska bli tjockare än dom.
 
Du kanske blir skrämd av alla biverkningar, du fryser alltid, dina händer är blåa och din hud torr. Oroa dig inte, de är tecken på att du blir smalare, du är undernärd. Vad du än gör använd inte hudkräm, de sjunker in i huden och sätter sig som fett. Acceptera istället bara dessa biverkningar, vill du bli tjock eller?
 
Smalheten och dina vackra ben ger dig lycka. Du är påväg mot en perfekt fettfri kropp, du kommer inte kunna sitta eller ligga någonstans utan att få ont pågrund av dina ben, detta är ett bra tecken.
Andra kommer att se dina vackra rev och höftben, detta kommer att framkalla en stor avundsjuka som kommer att visas i form av skräck. Men misstolka inte tecknen. De är för att du har en sån otroligt vacker och benig kropp. Grattis!
 

Kommentarer

  • Eveliina säger:

    Känner igen mi i så mycket av det du skriver... Men ge inte upp! Du förtjänar också att vara fri! Du klarar det! Kram! <3

    2012-08-06 | 16:13:53
    Bloggadress: http://cupcakedream.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här: